Skip to main content

Pause Ponder and Posteriors



Okay, the submissions are in and let me be frank. They're hilarious. I think we've got a great bun-ch of captions this week. You guys are really gonna relish some of these captions. To those of you who didn't quite cut the mustard this week don't worry. There's always next week to ketchup.

So, here we go. Here's our pic followed by our Honourable Mentions...and our big wiener of the week.




The Richard Gere School of Astrology



Warning: Objects in the telescope may be closer than they appear



Y'all ain't gonna believe this shit. I can see Uranus from here!



It's true! You really are full of shit.

It was a close one between Madge and Skeeter regarding who left the most captions, with the edge going to Skeeter. But some times it's quality not quantity. Our top "dog" this week is Montreal's own Shawn of Stubborn Fool with his award winning entry:

David finally picked up the nerve to go see his doctor. 
The pipe sticking out of his ass was one thing. 
But that guy growing from the pipe was starting to get on his nerves.


Way to go Shawn. I didn't know this until recently but we're practically neighbours! Felicitations on the win today. You be hangin' with dufus. Wanna grab a smoked meat sandwich and a poutine. Maybe a Labatt's 50 to wash it all down? Be sure and let me know. We'll have to get in line at Schwartz's early, if we want a table on the weekend.


Be sure and tune in next Wednesday for our centennial edition of Pause Ponder and Pun. Yeah, our 100th caption contest! Hard to imagine we've been at this for 2 years now. That's like 20 in blog years. See you next week for a special edition of Pause Ponder and Pun. 

Oh, and pass the mustard.

Comments

Shawn said…
I am humbled and honoured. And yet I knew I was going to win.
You're on but, I can really go for a Molson Canadian http://www.youtube.com/watch?v=t73W-LxdjjA
nonamedufus said…
Hey Shawn, congratulations guy. I think I'll stick to Labatt's. Your commercial demonstrates what I've thought Molson always tasted like.
Shawn said…
I would agree. There are only two home brewed beers I like, Labatt Porter or Alexander Keith's. Otherwise I would take a pint of Newcastle any day.
quirkyloon said…
Congrats to Shawn :) and it's always an honor to be mentioned amongst the honorable mentions.... of which I am NOT. :(

Kidding!

Congrats to everybody and platters of poutine to everyone! (Better than YOU than me... poutine... UGH).

hee hee
nonamedufus said…
Well, actually, apart from a micro-brew here and there the last Canadian beer I used to drink was Sleeman's. Now it's owned by non-Canadians not unlike Labatt and Molson. Now I drink Corona and the odd Saporo.
nonamedufus said…
You wanna get mentioned? Tune in Monday. I think you'll enjoy what I'll be posting.

French fries, cheese curds and gravy? It's a coronary on a plate! Yum, yum.
00dozo said…
Congrats, Shawn!

And, congrats to all the other honourables!

I think y'all gave 'moon gazing' a hole new perspective. Butt, I digress.

Thanks for another mention, dufus.

;-)
00dozo said…
I lost my taste for most beer some time ago but still drink it on occasion. When I lived in Canada, my favorite micro-brew was Upper Canada Dark Ale.
meleahrebeccah said…
Those are all hilarious!! Congrats to Shawn!!
nonamedufus said…
Glad you enjoyed them, Meleah. They'll go down in posterior, er, um, posterity.
nonamedufus said…
Hey, no problem. You keep coming up with good ones.
nonamedufus said…
There's a lot of micro-brews around. A restaurant we go to in nearby Hull - Brasseurs du Temp - brews their own stuff and has about 12-15 of their own drafts on the menu. I also like Griffon, a beer brewed in Quebec by Brasserie McAuslan. Gee, all of a sudden I'm a tad thirsty.
Shawn said…
There are quite a few micro breweries in Montreal. McAuslan makes some good beer. And with the cold weather approaching I will probably switch to a hearty stout.

Popular posts from this blog

My Back Pages - October

Well, folks, I read seven (count 'em) seven books in October. One I didn't finish but even at that I hit the magic number 50 I estimated for myself by the end of the year. The six books I successfully waded through were, firstly, What Happened, Hillary Clinton's book on her bid for the Presidency. I''m a bit of a political junkie so I get off on this stuff but still it kinda struck me as one long whine over losing.
Next up was the excellent Canyon of Dreams: The Magic and Music of Laurel Canyon. Laurel Canyon was the fabled area outside of Los Angeles where many musicians and artists lived. Known as a 60s enclave, the book takes a look at just who lived there over the last 80 years. A fascinating read.
Next up was Lightfoot, a biography of Canadian folk singer Gordon Lightfoot. He may have been responsible for some iconic folk songs but he was also quite the womanizer and boozer. Enough said.
Then I read Dan Brown's new tome Origin, the fifth in the Robert Lan…

My Back Pages - November

I know, I know, I know I should have reported in before now. But sometimes real life just gets in the way. I attempted 5 books in November. I say attempted because I slapped a big DNF (did not finish) on Neal Stephenson's Cryptonomicon. I just can't seem to get into this guy. It's the second or third of his I've given up on,

Not so the other four, starting with a biography of Stephen Stills called Change Partners. This followed by a hilarious biography of the guy responsible for National Lampoon called A Stupid and Futile Gesture - How Doug Kenney and National Lampoon Changed Comedy Forever.

I ended the month reading yet another biography, this one of the man behind Rolling Stone magazine,. It was called Sticky Fingers: The Life and Times of Jann Wenner and Rolling Stone Magazine. A fascinating read.

So last month I hit the magic number 50 I'd imagined for myself back in January. If I roll this month into my yearly total I'm at 54 books. And I still have Decem…